Bekende problemen (en oplossingen!) met de Volvo Cars app

Welkom op deze uitleg pagina over eventuele problemen met de Volvo Cars app. Het betreft een bèta versie van de vernieuwde app, niet alle functies kunnen werken of zijn al uitgerold. Hieronder leggen wij u graag uit wat u bij eventuele problemen het beste kunt doen.
Ivor Hooftman

De auto wordt wel getoond, maar zonder locatie, batterijstatus of waaier icoontje (Google auto’s)

 

Soms kan het zijn dat er in de app halve informatie getoond wordt, zoals links i.p.v. rechts:

uitleg 1

De auto is dan onjuist gekoppeld met de app. Voor nu is er één oplossing die werkt en dat zijn de volgende 3 stappen:

 

1 Verwijder uw gekoppelde apparaat in de auto, bij Instellingen > Profielen > Volvo On Call apparaten.
2 Verwijder uw gehele Volvo ID. In de Volvo Cars app gaat u rechtsonder naar uw profiel kiest u Account beheren > Uw Volvo ID verwijderen
3 Na ongeveer 5-10 minuten kunt u, met hetzelfde e-mailadres, weer een nieuwe Volvo ID aanmaken. Deze moet u weer even activeren via de activatielink die per e-mail verstuurd wordt.

 

U kunt dan weer een nieuwe koppeling maken via de stappen in ons andere artikel op onze website. Let op: het is mogelijk dat dan weer de onvolledige informatie wordt getoond. Dit kan zich vanzelf oplossen na ongeveer 12 uur. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan even contact met ons op.

 

De appfuncties werken niet of de app geeft verkeerde informatie weer (niet voor Google auto’s)


We hebben in het afgelopen jaar soms problemen vernomen over dat de app onstabiel werkt of verkeerde informatie toont. Voorbeelden van problemen zijn vaak:

 

  • Navigatiebestemming naar auto sturen werkt niet
  • Standkachel is niet te starten,
  • Accustatus, tankinhoud, locatie, rijlogboek informatie onjuist
  • Melding: Auto is in gebruik gaat niet weg
  • Inloggen in de app lukt niet

 

In veel gevallen is het verwijderen en opnieuw installeren van de app, de oplossing voor bovengenoemde problemen.
Let op: Vanwege de toenemende Volvo’s met Volvo On Call, en het bijbehorende dataverkeer, is het steeds belangrijker geworden dat uw auto in een omgeving staat waar een goed en sterk signaal kan worden ontvangen, zoals in de buitenlucht.

 

 

Als het verwijderen en opnieuw installeren het probleem niet oplost, neem dan even contact met ons op.

 

 

Pincode kwijt of activatiecode kwijt (niet voor Google)
Ons Service support team kan een pincode reset uitvoeren of een activatiecode opvragen, om Volvo On Call (opnieuw) te activeren in de auto. Neemt u hiervoor even contact met ons op?

 

Wachtwoord vergeten (alle auto’s)

Als u het wachtwoord voor de Volvo Cars app niet meer weet, gebruik dan deze link om een wachtwoord reset uit te voeren en klik op Forgot password.

Wat kunnen we voor u betekenen?

Nieuwsupdate

Mis geen exclusieve uitnodigingen, acties en nieuwsberichten!
Meld u aan voor de Hooftman Nieuwsbrief.