Problemen, oplossingen en tips Google infotainment
Welkom op deze pagina over eventuele problemen met het Google infotainment. Hieronder vindt u de meest voorkomende problemen, oplossingen en tips voor uw Volvo met Google infotainment. Sommige onderwerpen zijn ook van toepassing voor de Polestar 2. Heeft u nog andere tips of problemen gevonden? Dan horen wij het graag en kunnen we onze supportpagina’s verder aanvullen of verbeteren!
Ivor Hooftman
Overzicht uitgebrachte software updates
Via deze website kunt u, na het ingegeven van uw Volvo model, de inhoud van software updates terugvinden (Bron: Volvo Support website)
Bug in het systeem? Start het Google infotainment opnieuw op
Net zoals een computer of telefoon, wat een Google auto eigenlijk is, kunnen er soms kleine bugs of problemen voordoen in de software. Het opnieuw opstarten van het infotainment kan de problemen al oplossen. Dit doet u door de fysieke Home-knop onder aan het scherm (horizontaal streepje) ongeveer 20 seconden ingedrukt te houden. Na het verschijnen van de schermreinigingsmodus en het verschijnen van de Volvo letters kan de knop weer los worden gelaten. Het systeem is dan opnieuw opgestart en het probleem is wellicht verholpen.
Deze handeling helpt bij problemen als:
Geen radiogeluid
Geen telefoongeluid
Geen parkeersensorgeluid
Geen richtingaanwijzergeluid
Systeem loopt vast
Problemen met internetverbinding
Werkt het navigatiesysteem of andere internet apps niet meer? De verbinding is op twee manieren te herstellen:
Houd de Home-knop onder het scherm 20 seconden, onafgebroken, ingedrukt. Na het verschijnen van de schermreinigingsmodus en het verschijnen van de Volvo letters kan de knop weer los worden gelaten. Het systeem is dan opnieuw opgestart en misschien is de internetverbinding ook hersteld.
Lukt dit niet? Houd dan de knop voor ontwaseming ongeveer 20 seconden ingedrukt. Wacht totdat het SOS-lampje in de plafondconsole begint te knipperen voordat u de ontwasemingsknop loslaat. Druk daarna de knop nogmaals in als u de ontwasemingsfunctie zelf wilt uitschakelen. Wacht ongeveer 2 minuten. De module is opnieuw opgestart, de verbinding zou dan hersteld kunnen zijn.
Als de verbinding niet is hersteld, kunt u deze handeling herhalen na 48 uur. Als de internetverbinding dan nog niet is hersteld, is er wellicht meer dan de hand en kan de antennemodule telematica en connectiviteit (TCAM) defect zijn. We vragen u dan even contact op te nemen met ons Service support team (Bron: Volvo Support website).
Volvo Cars app voor Google auto’s De meest voorkomende vragen en antwoorden over de Volvo Cars app vindt u in de andere artikelen op onze Support pagina.